Проект бюджету Токмацької міської об`єднаної територіальної
громади сформовано відповідно до діючих на теперішній час положень Податкового
та Бюджетного кодексів України, проекту Закону України «Про державний бюджет
України на 2022 рік», враховуючи рекомендації Міністерства фінансів України та
інших нормативно – правових актів.
При прогнозуванні дохідної частини міського бюджету на 2022
рік було враховано статистичні показники, які використовуються при розрахунку
прогнозних надходжень податків та зборів, зокрема за 2019-2021 роки, прогнозні
макропоказники економічного і соціального розвитку на 2021 рік, а також
фактичне виконання дохідної частини бюджету за результатами 2019–2020 років і
11 місяців 2021 року. Формування доходів бюджету громади здійснено з
урахуванням підвищення з 1 січня 2022 року розміру прожиткового мінімуму до
рівня 2 481 грн., мінімальної заробітної плати до 6 500 грн. та посадового
окладу працівника I тарифного розряду
Єдиної тарифної сітки до 2 893 грн., що є основним фактором росту фінансового
ресурсу місцевого бюджету.
Обсяг прогнозних
доходів міського бюджету Токмацької територіальної громади на 2022 рік визначено
у сумі 278 361,528 тис. грн.
Обсяг доходів загального і спеціального фондів міського бюджету без урахування міжбюджетних
трансфертів прогнозується на рівні 163 977,667 тис. грн., у т.ч. обсяг
загального фонду – 159 702,100 тис. грн. (на 5,0 % більше очікуваних надходжень
2021 року), обсяг спеціального фонду – 4
275,567 тис. грн. Бюджет розвитку
бюджету ОТГ, який входить до
складу спеціального фонду прогнозується на рівні 905,1 тис. грн.
Крім того, офіційні трансферти загального фонду
складають 114 383,861 тис. грн., у тому
числі базова дотація – 30 722,5 тис.
грн., освітня субвенція – 80 945,500
тис. грн..
Обсяг податку на доходи фізичних осіб на 2022 рік в цілому
по бюджету міської ОТГ визначено у розмірі 90 536,7 тис. грн., що на 7,8 %
більше очікуваних надходжень 2021 року. Обрахування податку на доходи фізичних
осіб проведено відповідно до норм Бюджетного кодексу України і Податкового кодексу
України з урахуванням соціальних пільг,
передбачених законодавством, та податкової ставки у розмірі 18 %. Враховано підвищення мінімальної заробітної
плати до 6 500 грн., посадового
окладу працівника I тарифного розряду
Єдиної тарифної сітки до 2 893 грн.. На підставі проєкту Закону України «Про
Державний бюджет України на 2022 рік» № 6000 від 15.09.2021 збільшено на 2022
рік до 64% частку ПДФО, що зараховується до загального фонду місцевого бюджету.
Питома вага податку у прогнозному обсязі загального фонду місцевого
бюджету становить 56,7%.
Надходження від рентної плати за користування надрами для
видобування корисних копалин загальнодержавного значення на 2022 рік
прогнозується в обсязі 331,3 тис.грн., що на рівні очікуваних надходжень 2021
року. Прогноз надходжень від рентної плати за користування надрами для
видобування корисних копалин загальнодержавного значення обраховано відповідно
до положень розділу ІХ Податкового кодексу України та підпункту 4-3 пункту 1 ст. 64 Бюджетного кодексу України. Питома
вага податку у прогнозному обсязі загального фонду бюджету становить 0,2%.
Прогноз обсягу акцизного податку з виробленого в Україні
пального визначено у розмірі 1 100,0 тис. грн. та 3 600,0 тис. грн. акцизного
податку з ввезеного на митну територію України пального, що на рівні очікуваних надходжень 2021 року. Починаючи з
01.01.2017 року 13,44% акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного
та митну територію України пального зараховуються до загального фонду місцевого бюджету. Питома вага податку у
прогнозному обсязі загального фонду місцевого бюджету становить 2,9%
.
При розрахунку надходжень акцизного податку з реалізації
суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на 2022 рік
врахована ставка податку, яка визначена
підпунктом 215.3.10 пункту 215.3 статті 215 розділу VІ Податкового
кодексу України, положення ст. 64 Бюджетного кодексу України. На 2022 рік надходження акцизного податку
очікуються на рівні 4 230,2 тис. грн., що на 19,6 % менше очікуваних надходжень
2021 року. Зменшення надходжень пояснюється сплатою грошових зобов’язань
(штрафних санкцій) по актам перевірки у 2021 році ПАТ «Укрнафта» на загальну
суму 1 893,5 тис.грн.. Питома вага
податку у прогнозному обсязі загального фонду місцевого
бюджету становить 2,6 %.
Прогноз обсягу податку на майно обраховано відповідно до положень розділу ХІІ
Податкового кодексу України. Податок на майно складається з податку на нерухоме
майно, відмінне від земельної ділянки, плати за землю та транспортного податку.
При обрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та
транспортного податку були враховані фактичні надходження попередніх рок ів та
особливості оподаткування. Розрахунок плати за землю проведено у розрізі
юридичних та фізичних осіб за видами земельного податку та орендної плати за
земельні ділянки. Надходження податку визначені на 2022 рік на рівні 29 859,6
тис. грн., що на 4,5% більше очікуваних надходжень 2021 року. Збільшення
надходжень у 2022 році пов’язане із поновленням у 2022 році індексації
нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель
несільськогосподарського призначення (Законопроєкт № 5600 «Про внесення змін до
Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо
забезпечення збалансованості бюджетних надходжень») та збільшенням розміру
мінімальної заробітної плати до 6 500 грн. від якої розраховується податок на
нерухоме майно відмінне від земельної ділянки. Питома вага податку у
прогнозному обсязі загального фонду
бюджету міської ОТГ становить
18,7%.
Прогноз обсягу єдиного податку обраховано відповідно до положень
Бюджетного та розділу ХІV Податкового
кодексів України на підставі динаміки надходжень за попередні
роки. Розрахункова сума податку
на 2022 рік становить 27 280,6 тис. грн., що на 3,0% більше очікуваних
надходжень 2021 року. Збільшення пояснюється зростанням з 1 січня 2022 року
мінімальної заробітної плати до 6 500 грн. та прожиткового мінімуму до 2 481
грн., в залежності від яких розраховуються ставки податку для платників І та ІІ
групи. Питома вага податку у прогнозному обсязі загального фонду місцевого
бюджету становить 17,1 %.
Надходження від орендної плати за користування цілісним
майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності на 2022
рік визначені відповідно до укладених договорів оренди з урахуванням
встановленого розподілу орендної плати майна, що перебуває в комунальній
власності згідно рішення сесії Токмацької міської ради від 28.01.2021 № 20 у
сумі 620,9 тис. грн., що на 8,6% більше
очікуваних надходжень 2021 року. Збільшення пояснюється інфляцією (індексом
споживчих цін), в залежності від якої
індексується орендна плата.
Розрахунок проведено на підставі даних управління комунальної власності
Токмацької міської ради та динаміки надходжень за попередні роки. Питома вага податку у
прогнозному обсязі загального фонду місцевого бюджету становить 0,4 %.
Розрахунок решти доходів загального фонду місцевого бюджету
(рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати
за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в
порядку рубок головного користування), туристичний збір, частина чистого
прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що
вилучається до бюджету, адміністративні штрафи та інші санкції,
адміністративний збір за проведення державної реєстрації юридичних осіб та
фізичних осіб-підприємців, плата за надання інших адміністративних послуг,
адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та
їх обтяжень, державне мито, інші надходження, які становлять 2123,5 тис. грн.,
що на рівні очікуваних надходжень 2021 року. Обрахунок проведено
відповідно до чинного законодавства з
врахуванням фактичних надходжень цих доходів у 2020 році і 11 місяців 2021
року. Питома вага податків у прогнозному обсязі загального фонду місцевого
бюджету становить 1,3 %.
По спеціальному фонду прогнозні показники на 2022 рік,
порівняно із очікуваними надходженнями 2021 року, зменшуються на 25,0 % за рахунок зменшення надходжень до бюджету
розвитку, а саме прогнозного зменшення надходжень від продажу земельних ділянок
несільськогосподарського призначення та відчуження майна, що перебувають у
комунальній власності за даними управління комунальної власності Токмацької
міської ради. Також відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в
Україні» від 20.09.2019 №132-ІХ з 01.01.2021 року повністю скасована пайова
участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, шляхом виключення статті 40
Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". А
також за рахунок зменшення власних надходжень бюджетних установ.
Бюджет розвитку місцевого бюджету, який входить до складу
спеціального фонду, розраховано у сумі
905,1 тис. грн. у тому числі:
- надходження від відчуження майна, що перебуває в комунальній власності розраховано
у сумі 236,0 тис. грн. Розрахунок здійснено на підставі даних управління
комунальної власності щодо кількості об’єктів, які планується приватизувати у
2022 році;
- кошти від продажу землі, розраховано у сумі 669,1 тис. грн. відповідно до інформації
управління комунальної власності.
Розрахунок екологічного податку проведено з урахуванням
ставок податку, які визначені ст. 243, 245, 246 розділу VІІІ Податкового
кодексу України, а також ст.691 Бюджетного кодексу України, відповідно до якої
до місцевого бюджету зараховується 25 % екологічного податку. Прогнозна сума
надходжень податку до бюджету ОТГ у 2022
році становить 110,0 тис. грн., що на 38,5% менше очікуваних надходжень 2021
року. Зменшення пояснюється сплатою у 2021 році заборгованості з екологічного
податку по КП «Управляюча компанія «Контакт» ТМР у сумі 68,9 тис. грн..
Прогнозний обсяг власних надходжень бюджетних установ визначений на підставі розрахунків
розпорядників бюджетних коштів у обсязі 3 260,453 тис. грн., що на 25,9 % менше
очікуваних надходжень 2021 року.