Ряд українських трас, які будуть побудовані на інвесторські гроші будуть платними.
Вартість проїзду складе від € 0,023 до € 0,133 (від 73 коп. До 4,14 грн за поточним курсом) за 1 км.Уряд розглядає питання про будівництво на умовах концесії
таких доріг:
▪ M-29 / M-04 / M-18 - Харків-Дніпро-Запоріжжя.
▪ M-14 - Херсон-Миколаїв.
▪ M-06 - Київ-Житомир-Рівне.
▪ M-08 / M-19 - Ягодин-Ковель-Луцьк.
За вказаними вище тарифами поїздка з Києва до Рівного
обійдеться в 234-1329 грн.
Закінчити будівництво та ремонт трас планується до 2023
року.
Міністр
інфраструктури Олександр Кубраков спростував інформацію про те, що в Україні
з'явиться шість платних автострад. Про це він написав у Facebook.
"У ЗМІ
з'явилася новина про те, що Україна побудує шість платних автобанів, і вже
визначено граничну вартість плати за проїзд. Ця інформація не відповідає
дійсності", – повідомив міністр.
Він пояснив, що у
жовтні 2020 року Мінінфраструктури, Укравтодор, Світовий банк і Міжнародна
фінансова корпорація презентували першу програму державно-приватного
партнерства (ДПП) в дорожній галузі, яка передбачала шість ділянок, довжиною
1500 км.
"В межах
цього проєкту плата за проїзд не стягуватиметься. Внески інвестора
компенсуються з державних коштів. Йдеться про формат оплати частинами, відомий
як "availability payments" або "плата за доступність", –
пояснив міністр.
Зазначений формат
передбачає, що інвестор, крім виплат за виконану роботу, отримує на наступні
20-25 років контракт на утримання оновленої ділянки.
Щодо платних
автодоріг, то такі можуть з'явитися, якщо будуть повністю побудовані на кошти
інвестора. Наразі в Україні таких доріг немає, підкреслив міністр.
"Зараз на
етапі розробки перебувають два потенційних концесійних проєкти: будівництво
дороги Стрий-Мукачево і Краковець-Броди-Рівне", – уточнив Кубраков.
Техніко-економічне
обґрунтування (ТЕО) першого проєкту за свої кошти проводить компанія Onur,
другого – Автомагістраль-Південь.
Обидва ТЕО будуть
завершені до кінця року, після чого оголосять конкурс на майбутнього
концесіонера.
Але чи буде ці
дві ділянки здано в концесію, або побудовано в межах державно-приватного
партнерства, ще не визначено, додав Кубраков.
Плата за проїзд
можлива тільки для концесійних проєктів. Доріг, побудованих у форматі ДПП, це
не стосується, сказав міністр, додавши, що "... дороги "великого
будівництва" ніколи не будуть платними".
27 липня 2021 року заступник міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Анна Юрченко у відповідь на запит Суспільного повідомила, що максимальна вартість користування платними дорогами в Україні залежатиме від транспортного засобу і становитиме від 0,023 до 0,133 євро. Заступник міністра назвала шість ділянок, що будуються у межах ДПП, які, за її словами, можуть бути передані в концесію, тобто стати платними.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.